Modernisering T-Mobile netwerk

Modernisering T-Mobile netwerk

 

Modernisering T-Mobile netwerk 

Onze klanten verwachten dat zij overal zonder problemen kunnen internetten, bellen en sms’en. Daarom investeert  T-Mobile continu in de verbetering van de kwaliteit van haar netwerk.

Met het grootschalige netwerkprogramma ‘Samen Meer Bereiken’ moderniseren we het netwerk.

Sneller en stabieler internet

Wij starten dit jaar met het toepassen van de nieuwste technologieën op het 2G en 3G netwerk en de bouw van het 4G netwerk. Het 3G netwerk wordt voorzien van UMTS 900 (voor een betere dekking buiten- en binnenshuis) en HSPA+ (voor hogere internetsnelheden). Door al onze klanten toegang te geven op het 4G netwerk, krijgen onze klanten sneller en stabieler internet dan met 2G en 3G.

De werkzaamheden

Om deze modernisering te realiseren wordt het gehele netwerk onder handen genomen.  Alle masten in Nederland worden voorzien van de nieuwste hard- en software. Deze werkzaamheden worden per mast uitgevoerd. Tijdens de werkzaamheden zal de mast 2 uur buiten werking worden gesteld. Op aangrenzende masten vinden geen werkzaamheden plaats, zodat deze masten de dienstverlening grotendeels kunnen overnemen.

Wat merkt de klant hiervan? 

De werkzaamheden zijn verdeeld in 2 fases: 

Fase 1 - Vanaf eind mei tot de introductie van 4G in het najaar 2013 – na deze werkzaamheden is 4G nog niet beschikbaar voor de klant.

Fase 2 - Vanaf de introductie van 4G in het najaar 2013 – alle klanten met een 4G geschikt toestel profiteren na de werkzaamheden direct van een hogere snelheid en meer stabiliteit.

Uiteraard doet T-Mobile er alles aan om de hinder zoveel mogelijk te beperken. Desondanks kan dit tijdens de werkzaamheden, en eventueel in de week erna, leiden tot verstoringen. Tijdens eventuele verstoringen blijft de vaste lijn bereikbaar en is WiFi een alternatief voor mobiel internet, indien dit aanwezig is.

Klanten die in het gebied wonen of er een zakelijk hoofdkantoor hebben, zullen we van tevoren via positieve communicatie informeren.

Waarom doet T-Mobile dit?

Door deze aanpassingen aan ons netwerk zijn wij in staat om onze klanten te voorzien van een nog beter netwerk. Bovendien bereiden we ons netwerk hiermee voor op de introductie van 4G. Vanaf het moment dat het 4G netwerk daadwerkelijk beschikbaar is, zullen alle T-Mobile klanten met een 4G geschikt toestel profiteren van een hogere snelheid en meer stabiliteit.

Actuele informatie over de netwerk modernisering en geplande werkzaamheden is beschikbaar op:

Voor consumenten            http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/netwerk-en-bereik

Voor zakelijke klanten      http://www.t-mobile.nl/zakelijk/service-contact/netwerk-bereik