Binnenshuis een slecht mobiel bereik? Ga bellen via je vaste internetverbinding of WiFi!

Een prachtig kantoor in een uitgestrekte omgeving is een droom voor veel ondernemers. Tot je eenmaal gesetteld bent en, met een rood wijntje kop koffie op links en je smartphone op rechts, ontdekt dat de mobiele dekking een drama is. Zelfs met je telefoon in de lucht door de omgeving struinen of uit het raam hangen blijkt niets op te leveren. Geen nood: Novuss zorgt ervoor dat je zowel je mobiele abonnement als je toestel kunt behouden, maar wél bereikbaar bent. Hoe? Door te bellen via je vaste internetaansluiting  of Wi-Fi-verbinding!

Het bovengenoemde voorbeeld is slechts één van de vele omgevingen waar de mobiele dekking ontoereikend kan zijn. In sommige gevallen is dit niet vreemd, bijvoorbeeld in een geïsoleerd fort , maar soms is het gewoon onverklaarbaar. Gelukkig is er altijd een oplossing die jouw mobiele telefoon met de buitenwereld verbindt. Er is immers niets zo frustrerend als een telefoongesprek dat plotseling wegvalt, enorm hapert of überhaupt niet tot stand kan komen.

Novuss Telecom ICT bellen via Wi-Fi

Oorzaken van slecht bereik

Laten we eerst eens kijken naar de mogelijke oorzaken van een slecht bereik.

  • Het gebouw is (te) goed geïsoleerd.
  • Je bevindt jezelf in een afgelegen gebied waar minder zendmasten staan.
  • De dekkingsgraad van je provider is niet best (wist je dat wij ook mobiele abonnementen leveren?)
  • Je bent in een bosrijke of heuvelachtige omgeving. Hier komt het signaal slecht doorheen.

Bellen en sms’en via je vaste internetverbinding of WiFi

De kans is groot dat jij thuis en/of op kantoor gebruikmaakt van een vaste internetverbinding of WiFi. Voortaan kun je deze verbinding niet alleen gebruiken voor je gebruikelijke rondje internetten, maar óók om je mobiele telefoongesprekken te voeren.  Ideaal wanneer de mobiele dekking in jouw nieuwe kantoor te wensen overlaat. Omdat 4G en WiFi gebruikmaken van verschillende radiosignalen is het mogelijk dat het één wel werkt waar de ander verzuimt.  Bij een te zwak mobiel signaal en de aanwezigheid van een WiFi-netwerk in de buurt, schakelt het toestel daarom automatisch over op WiFi. Hier merk je niets van want de verbinding blijft gewoon in stand. Bellen via WiFi kan in principe via elke WiFi-verbinding in Nederland, ook via de netwerken van andere providers. Omdat er uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een versleutelde verbinding, is bellen via WiFi nét zo veilig als via 4G. Daarnaast is het ook mogelijk om met jouw mobiele nummer uit te bellen en bereikbaar te zijn op een vast toestel en/of je laptop. De mogelijkheden zijn grenzeloos, net als jouw bereikbaarheid!

Novuss zorgt er graag voor dat jij voortaan mobiel belt via jouw huidige vaste internetverbinding of WiFi-verbinding. En heb je nog geen internetverbinding? Dan regelen onze specialisten die natuurlijk ook graag voor je! Zoek voor nu nog even een locatie waar je wel voldoende bereik hebt en bel ons op 088 – 20 30 000 om de mogelijkheden door te spreken.

Aanbevolen Blog Posts
<
Contact

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze producten en diensten of heb je vragen? Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen jouw bericht zo snel mogelijk in behandeling.

Typ hier je zoekopdracht

Novuss professional Maurice

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar je blijft anoniem. Als je verder surft, accepteer je onze cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten