Novuss realiseert passende ICT-oplossing voor Albero Zorggroep

In Job Kaptein schuilt een rasechte ICT-er. 12 jaar geleden richt de Huissenaar zijn eigen bedrijf op, welke hij na een aantal succesvolle jaren verkoopt om een volledig andere weg in te slaan: hij start ‘Inktvis Media’, een drukkerij waar reclame-uitingen geproduceerd worden. Toch verlaat Job de ICT-wereld niet helemaal, getuige zijn huidige positie als ICT-Coördinator bij Albero Zorggroep, de organisatie waarvan hij mede-eigenaar is. Zijn primaire doel was glashelder: het professionaliseren van de ICT, waarvoor hij Novuss Telecom & ICT inschakelde. Is dit doel inmiddels bereikt?

Van netwerken naar samenwerken

Net als veel andere jonge ondernemers is Job lid van de netwerkverenigingen Arnhem Business en S.J.O.A.: Sociëteit Jong Ondernemend Arnhem. Dat er tijdens deze gezellige bijeenkomsten niet alleen geborreld, maar ook daadwerkelijk genetwerkt wordt, bleek toen Job in contact kwam met ‘onze’ Jeroen, eveneens lid. Job: “Andere leden vertelden al eerder dat Jeroen het met Novuss goed voor elkaar heeft. Voorheen zette Albero vooral zelfstandig ondernemers in voor de telecom en ICT zaken, maar de aanhoudende groei van het bedrijf vroeg om meer: omdat Albero een grote, vrij complexe organisatie met verschillende onderliggende zorginstanties is geworden, moest er echt een professionele slag gemaakt worden. Ik heb vervolgens drie ICT-bedrijven gevraagd om een voorstel te doen, waarbij Novuss er met kop en schouders bovenuit stak. Service vind ik erg belangrijk en zeker op dat gebied bleek dat zij alles super in orde hebben.”

Hybride oplossing: Cloud én lokaal

Voor de professionalisering plaatsvond, werd er binnen Albero met een systeem gewerkt dat deels in de Cloud– en deels lokaal ingericht was. Dit resulteerde onder andere in een wirwar van mappen die niet verplaatst konden worden, documenten die juist van on- naar offline versleept moesten worden en e-mails waarbij geen bijlagen meegestuurd konden worden. Novuss tilde de volledige werkomgeving naar de Cloud en zorgde er tegelijkertijd voor dat Albero geen cent teveel hoefde te betalen. Accountmanager Dennis legt het kort uit: “Novuss heeft een volledig nieuwe oplossing gecreëerd die de look and feel van een Cloudomgeving heeft en tegelijkertijd nog altijd toegang biedt tot de door Albero gewenste lokale SharePoint mappenstructuur. We hebben de twee werelden (Cloud en lokaal, red.) bij elkaar gebracht waarbij we goed gekeken hebben naar de benodigdheden van de gebruikers. Albero heeft bijvoorbeeld 48 werkplekken, waarvan slechts 18 de volwaardige functionaliteiten nodig hebben. De overige gebruikers gebruiken uitsluitend e-mail-, cijfer- en tekstverwerkingsprogramma’s. De licentiestructuur van Microsoft liet de integratie van deze werelden niet toe, waardoor een maatwerkoplossing vereist was. Het resultaat zijn 18 volwaardige werkplekken en 30 werkplekken welke zijn voorzien van programma’s als Word en Excel Online. Zo wordt er op een slimme manier gebruikgemaakt van een ‘halve’ Cloudwerkplek en dat is terug te zien aan de prijzen.”

Job en zijn team ervaren de expertise en de mentaliteit van zowel Dennis als IT-specialist Mark en de rest van hun collega’s zeer prettig. “Dankzij de combinatie van Sales- en IT-mensen wordt er zowel vanuit de gebruiker als de functionele kant gedacht. Zo zeiden onze medewerkers vaak dat ze niet kunnen ‘computeren’ maar omdat Mark de technische kennis bood, en Dennis deze vertaalde naar meer Jip en Janneke uitleg, kon iedereen probleemloos met de geleverde oplossing aan de slag. Sowieso gaat de hele communicatie met Novuss erg makkelijk. Net als ik zijn ze niet introvert en we hadden direct een klik. Ze zijn niet bang voor uitdagingen, kunnen goed met problemen meebuigen en kijken echt naar hetgeen er opgelost moet worden.”

24/7 Servicedesk zorgt voor continuïteit 

Nu Albero op IT-gebied door Novuss wordt ontzorgd, hoeft Job zelf geen brandjes meer te blussen. “Omdat Novuss een 24/7 servicedesk biedt, kunnen onze medewerkers bij vragen of problemen rechtstreeks contact opnemen. Deze telefonische support zit ook gewoon bij de afgesproken prijs in, dat is heel fijn. Met circa 70 medewerkers in dienst was het voor mijzelf bijna niet meer te overzien. Nu komen zij geen moment stil te staan bij calamiteiten, wat natuurlijk voor meer continuïteit zorgt.” Naast de geleverde ICT-oplossing neemt Novuss met ingang van 1 januari aanstaande ook de volledige telecomzorgen uit handen. De mobiele telefonie wordt op dit moment al verzorgd en het device management (Novuss bestelt en richt het toestel in) volgt binnenkort – net als de vaste telefonie. “Het is fijn om één partij te kunnen bellen voor alle technische apparaten die op het bureau staan. Volgend jaar willen we als Albero ook weer met 10% groeien en dan is het fijn om ons niet druk te hoeven maken om facilitaire zaken maar dat te kunnen toevertrouwen aan professionele partner als Novuss. Doel bereikt!”

Aanbevolen Blog Posts
<
Contact

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze producten en diensten of heb je vragen? Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen jouw bericht zo snel mogelijk in behandeling.

Typ hier je zoekopdracht

Novuss Telecom ICT WifiNovuss iOS of Android

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar je blijft anoniem. Als je verder surft, accepteer je onze cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten